Occasion Centre Kampen , vanaf 2006 het adres voor onderhoud, in- en verkoop, APK en alle reparaties. Vanaf 01-05-2016 gevestigd aan de Handelsstraat 1-d! 

Auto zelf importeren?

Aanbod
Duitsland is een geliefd land voor de verkoop van tweedehandsauto’s.  Vooral de wat luxere jonge modellen met weinig kilometers schelen aanzienlijk in prijs. Verder is de gemiddelde Duitse auto vaak goed onderhouden en heeft deze vaak meer opties.

Gekocht, wat nu?
Je hebt op de Duitse verkoopsite een mooi occasion gezien en na een aantal emails of telefoontjes besluit je dat je de auto wil kopen. Mooi, maar wat nu? Als je geen auto met aanhanger hebt zul je in Duitsland een tijdelijk kenteken moeten regelen. Vaak kan de verkoper dit voor je doen, de kosten bedragen tussen de € 95,- en € 150,-. Top, ook geregeld, instappen en wegwezen. Nog een laatste bratwurst bij het tankstation, nog een keer tanken want veel goedkoper en dan de grens over.  
Niks aan hand, geld bespaard, en een dagje uit geweest! Totdat je word aangehouden door de douane die je doodleuk vertelt dat je in Nederland NIET mag rijden het tijdelijke kenteken! Je krijgt een flinke boete en een naheffing BPM en wegenbelasting. Daar gaat je winst, en je goede humeur.

Hoe dan wel?
De enige manier om een Duitse auto in Nederland te krijgen is op een aanhanger, tenminste, als je het zelf wil doen. Zo loop je in ieder geval geen financieel risico meer. Je kunt er ook voor kiezen de auto door OCK te laten halen. Wij verzorgen in principe het hele traject, van aanschaf tot en met het invoer- en BPM traject, hierover later meer. Onze medewerkers zijn vakmensen, en kunnen ter plekke beoordelen of de auto inderdaad zo goed is als werd gezegd. Een Duitse autoverkoper is ook niet gek, ze gaan er vaak vanuit dat als je een hoop kilometers komt rijden voor een auto, je hem toch wel koopt. Het blijven autoverkopers… Ook valt er vaak meer te onderhandelen dan je denkt en kennen onze medewerkers het knallen van de zweep.

In Nederland, en dan?
Op het moment dat de auto in Nederland is zul je hem op Nederlands kenteken moeten krijgen, anders mag je er niet mee rijden. Dit gebeurt bij de RDW. Als er nog Duitse TUV op zit, in Nederland beter bekend als APK, neemt de RDW deze over en is deze ook in Nederland geldig. Op het moment dat je bij de RDW bent moet je ook de aangifte BPM doen. Dit doe je door van tevoren de aangifte in te vullen en deze mee te nemen naar een RDW-keuringsstation. Je kunt dit zelf doen, maar ook door ons laten verzorgen. Onze ervaring is dat bij de programma’s die wij gebruiken het te betalen bedrag vaak lager is. Let goed op de CO-uitstoot. De op het Duitse kenteken aangegeven waarde klopt vaak niet. Als je een CVO bij de auto hebt kun je hem hiervan over nemen. Doe je dit fout, kun je een telefoontje verwachten van de douane, en dat is vaak geen vriendelijk gesprek!

Tot slot
Als de auto is ingevoerd en de aangifte verstuurd krijg je meestal binnen 48 uur een betaalverzoek. Je kunt dan de BPM overmaken en binnen 5 werkdagen ligt het kenteken op de deurmat. De verzekering zul je apart moeten regelen, maar voor het gehele verdere traject ben je bij OCK van harte welkom!

 06-19908208 

Contact

Occasion Centre Kampen
Handelstraat 1 D
info@occasioncentrekampen.nl
038-3380754

Stel een vraag

Versturen